Tarief berekenen en reserveren

Wat je moet weten bij het huren van een auto

Het huren van een auto is heel eenvoudig, maar omdat veel mensen dit niet regelmatig doen, hebben we hier het e.e.a. proberen uit te leggen.

Algemeen

  • Tarief: Als je een auto huurt is dat voor bepaald tarief per periode. In dit tarief zit het rijden van een aantal vrije kilometers verrekend. Rij je meer dan dit aantal dan betaal je een meerprijs per extra kilometer.
  • Verzekering: Alle auto's zijn all risk verzekerd. In geval van schade of diefstal wordt er wel een eigen risico berekend per schadegeval. De hoogte hiervan is afhankelijk van het type voertuig, leeftijd van de huurder/bestuurder en de omstandigheden waarin de schade is ontstaan. Dit eigen risico kan in bedrag worden verlaagd voor een bepaalde premie, maar dit hoeft dus niet. Een persoonlijke ongevallen inzittenden verzekering is standaard inbegrepen en kost dus niets extra's.
  • Huurlengte: Bij Huurmij is een dag 24 uur (uitgezonderd vrachtvervoer in het weekend). Hierbij is in overleg een uitloop van 1 uur. Huur je een auto voor een dag om bijv. 14:00 uur, dan moet deze de volgende dag uiterlijk 15:00 uur weer terug zijn.



Voor de autohuur

Allereerst is het verstandig om een huurauto te reserveren. Enerzijds om teleurstellingen te voorkomen op het moment dat de gewenste auto niet beschikbaar is en anderzijds om de tijd te verkorten tijdens het ophalen van de auto.
Een reserveringsaanvraag kan je eenvoudig via deze site doen, bovendien heb je dan direct inzicht in wat de kosten zijn van de huur en eventuele extra's. Dit overzicht kan je ook eerst naar jezelf mailen zonder een aanvraag te doen.
Wil je toch liever iemand spreken dan kan je ons altijd telefonisch bereiken op 071-5820820 of je door ons terug te laten bellen.

Wat wij willen weten bij een reserveringsaanvraag:

  • Naam en adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Geboortedatum
  • Gewenste autohuurklasse of type
  • Huurperiode
  • Ophaallocatie
  • Of je naar het buitenland wilt met de huurauto

Nadat wij de aanvraag hebben ontvangen, plannen wij deze in en krijgt je desgewenst een bevestiging via de mail met daarin de borgstelling die je moet betalen bij het ophalen van de huurauto.

Het ophalen van de huurauto

Wanneer je de auto komt ophalen vragen wij je rijbewijs en paspoort of ID-kaart te mogen inzien. Er wordt een kopie van het rijbewijs door ons gescand, waarbij het documentnummer niet zichtbaar is en die lokaal en versleuteld bij ons wordt opgeslagen en dus niet toegankelijk is voor onbevoegden.
Vervolgens worden de ontbrekende gegevens door ons aangevuld voor het maken van een compleet huurcontract. Er wordt gevraagd of je het eigen risico wilt verlagen in het geval je de auto met extra schade inlevert na de huurperiode. Ook als er extra bestuurders zijn, of als je extra voorzieningen wilt huren zetten wij dit op het contract en de wijze hoe de borgstelling wordt voldaan.
Alle gemaakte afspraken komen op het huurcontract te staan:

  • Gegevens van huurder en eventuele (extra) bestuurders
  • Merk, type en kenteken van de huurauto
  • Brandstofsoort
  • Afspraken over eventueel aanwezige schades
  • Huurperiode en tijd van terugbrengen
  • Binnenland/buitenland
  • Km-stand, aantal vrije kilometers en tarief meer kms
  • Tarieven voor huur en eventuele extra's
  • Borgstelling en wijze van betaling
  • Eigen risico bij schade/diefstal
  • Handtekening verhuuder en huurder/bestuurder
  • Huurvoorwaarden

Het huurcontract moet door beide partijen worden ondertekend.
Nadat de administratie en borgstelling is geregeld, gaan we naar de huurauto waarbij deze op al aanwezige schades wordt gecontroleerd, de brandstof inhoud en kilometerstand worden genoteerd en een eventuele uitleg volgt. De schades worden door ons digitaal opgeslagen en na ondertekening wordt er direct een mail naar je gestuurd met de staat van de auto en de reeds aanwezige schades.
De auto wordt met een volle brandstoftank meegegeven.

Tijdens de huur

Mocht er tijdens de huurperiode iets gebeuren, zoals pech of schade, dan moet dit zo snel mogelijk aan ons worden gemeld, zodat wij er alles aan kunnen doen om je weer snel op weg te helpen. Informatie, uitleg en noodnummers zijn altijd in de auto aanwezig evenals de groene verzekeringskaart, schade aangifteformulier en een kopie van het kentekenbewijs.
Ga je naar het buitenland dan moet je zelf denken aan eventuele extra voorzieningen die verplicht zijn voor het land van bestemming, zoals milieu- of tolsticker, brandblusser, reflecterende vesten, gevaren driehoek, enz. Wij kunnen hier uiteraard in meedenken.

Het inleveren van de auto

De auto kan op elk gewenst tijdstip worden ingeleverd, ook na sluitingstijd. De sleutel kan dan worden gegooid in de speciale sleutelkluis. Je blijft echter wel verantwoordelijk voor de auto tot het moment dat wij de auto hebben kunnen controleren binnen 2 uur na opening van de vestiging.
Onze huurauto’s krijg je altijd met een volle tank mee. De brandstof die er tijdens de huurperiode wordt verbruikt is niet inbegrepen in het huurtarief of vrije kilometers, maar is volledig voor rekening van de huurder. Wij vragen je daarom het voertuig weer vol getankt in te leveren.
Bij het inleveren wordt de auto verder gecontroleerd op kilometerstand, staat van de auto en eventuele schades. Hiervan volgt ook een overzicht naar je mailadres.
Er wordt door ons een eindfactuur gemaakt die ook wordt gemaild. Eventuele restanten van de borgstelling worden binnen 3 werkdagen door ons naar je bankrekening overgemaakt.

Voor meer informatie kan je kijken bij de Veelgestelde vragen of andere themapagina's.


Appen achter het stuur Europese verkeersregels app Huurmij rent voor Xenia (UPDATE) Wat weet u over bijtelling? Gave set van 12 dinokinkkers Particuliere en zakelijke shortlease Wintersportactie personenbussen Zwemmen in de Amsterdamse grachten voor ALS Een auto in het buitenland huren 1000e Beoordeling binnen op klantenvertellen.nl Nieuwe vestiging Hoofddorp Shortlease acties deze maand INQAR bij RTL7 Mobiel Schade Melden Studentenkorting In- en uitgifte vanaf heden volledig digitaal Verhuizing Leiden Mont Ventoux op in strijd tegen kanker Verplichte alcoholtest in Frankrijk Proefabonnement Deeltijd Auto Terugstorten van de borg 10% korting LUMC / Universiteit Leiden / Stad Leiden

   Wat te doen bij pech / schade

Pech
Bel na kantooruren:    +31 (0)71 5 820 820
U wordt buiten kantooruren geholpen door een medewerker van Taxi Centrale Wielkens. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar. Wij zullen dan per direct contact met u opnemen om te zorgen dat u zo snel mogelijk weer op weg bent.

U kunt ook direct contact opnemen met de alarmcentrale van het betreffende merk. U vindt dit nummer in het instructie- of onderhoudsboekje in het dashboard.

Indien u strandt als gevolg van het tanken van foutieve brandstof is de huurder/bestuurder aansprakelijk voor alle kosten die hieruit voortvloeien.

Schade, diefstal of vermissing

Bij een aanrijding, schade, diefstal of vermissing bent u verplicht een schade-aangifteformulier in te vullen.