Tarief berekenen en reserveren

Veelgestelde vragen

Wat is de borg
- De borg is afhankelijk van het type huurauto, de lengte van de huurperiode, leeftijd van de bestuurder en of het eigen risico wordt verlaagd. Borg kan worden voldaan dmv uw pinpas of creditcard (+2%). Wij accepteren geen contant geld.

Hoe snel wordt het restant van mijn borgsom teruggestort
- Wij verzoeken u de borgsom te pinnen. Dit betekent ook dat de eindafrekening en de terugbetaling van het restant van de borg niet contant aan de balie plaatsvindt.
Wij houden uw geld niet onnodig vast! Daarom storten wij iedere avond (ma t/m vr) de restanten van de borgsommen terug. Dus brengt u de auto retour voor 17.30 uur (ma t/m vr) dan gaat diezelfde dag de betaling naar u er nog uit.
Brengt u de auto na 17.30 uur retour dan loopt deze met de betaling van de volgende dag mee. Wanneer het voertuig vrijdag na 17.30 uur wordt teruggebracht dan vindt de storting plaats op maandag. De bank verwerkt geen betalingen in het weekend.
LET OP! De verwerking bij de bank kan maximaal 3 werkdagen duren.

Wat heb ik nodig om een auto te huren
- Voor het huren van een auto vragen wij een dubbele legitimatie in de vorm van een geldig rijbewijs + paspoort of ID-kaart. Bovendien moet u een Nederlands verblijfadres hebben. Wanneer één van de legitimatiebewijzen niet Nederlands is, dient de borg te worden voldaan met creditcard.

Wat moet ik doen bij pech of schade onderweg en bij diefstal of vermissing van de huurauto
- Tijdens openingstijden belt u met +31 71 5 820 820 en buiten openingstijden +31 71 524 35 39. Bij schade vul altijd een schadeformulier in. Maak foto's en neem eventueel contact op met de politie. Voor een uitgebreide uitleg klik hier.

Mag ik met een huurauto naar het buitenland
- U mag met onze huurauto naar bijna alle landen in Europa. U moet dit vooraf wel bij ons melden evenals de te bezoeken landen. Bovendien bent u verplicht een buitenland-vervangend vervoer verzekering af te sluiten. Voor meer informatie en de toegelaten landen klik hier.

Mag ik met mijn rijbewijs-B een bestelbus of bakwagen huren
- Ja, elke auto die wij verhuren mag u rijden met een rijbewijs-B, dus ook alle vrachtvoertuigen.

Kan ik de huurauto buiten de openingstijden terugbrengen
- Ja, de sleutel kunt u dan deponeren in de sleutelkluis naast de ingang. Omdat wij de auto niet direct kunnen controleren, blijft u verantwoordelijk voor schade en/of diefstal tot 2 uur na openingstijd.

Wat is een dagdeel en hoe lang is een dag
- Een dagdeel is alleen mogelijk voor bestelwagens en kan van van maandag t/m zaterdag van 8.00 tot 13.00 uur, van 13.00 tot 17.30 uur of van 17.30 uur tot de volgende dag 8.00 uur. Op zaterdag is het laatste dagdeel alleen in Leiden mogelijk.
Een dag is 24 uur en kan voor personenauto's op elk moment binnen de openingstijden beginnen. Voor vrachtvervoer begint en eindigt dit op bloktijden 8.00, 13.00 of 17.00 uur. Op zaterdag moeten de bussen om 8.00 uur terug zijn.

Hoe is de auto verzekerd en wat houdt het eigen risico in
- De auto is all-risk verzekerd incl. persoonlijke ongevallen inzittenden verzekering, maar u moet wel een eigen risico betalen per schadegeval als u de huurauto met schade terugbrengt die bij vertrek nog niet aanwezig was. Voor het overzicht klik hier

Wat is wel en niet inbegrepen bij het huren van een auto
- Het huurtarief is inclusief btw, verzekering met standaard eigen risico en het rijden van het vrije aantal kilometers.
Exclusief zijn de brandstofkosten, verlaging van het eigen risicobedrag, accessoires en extra's zoals buitenlanddekking en extra bestuurders.

Moet ik de huurauto met een volle tank inleveren
- De huurauto krijgt u altijd met een volle tank mee. De vestiging Leiderdorp beschikt over een eigen tankstation. Dit betekent dat u de auto zelf niet hoeft af te tanken, maar dat wij dit voor u kunnen doen. Hiervoor rekenen wij de landelijke brandstofadviesprijs van die dag met een opslag van € 0,15 per liter.
Onze vestigingen Leiden, Alphen en Hoofddorp beschikken niet over een eigen tankpomp. Wij verzoeken u daarom het voertuig weer vol getankt in te leveren. Daarnaast vragen wij u de tankbon te laten zien of achter te laten in de auto. Mocht dit voltanken echter niet mogelijk zijn, dan tanken wij het voertuig voor u af. Voor deze tankservice bereken wij € 4,95 in Leiden & Hoofddorp en € 7,50 in Alphen. Zie ook Aftankservice.

Zijn de huurauto's altijd en direct beschikbaar
- Als u online reserveert moet u altijd wachten tot deze door ons wordt bevestigd. Wij streven ernaar dit te doen binnen een uur tijdens openingstijden. Hoe eerder u reserveert, hoe groter de kans dat de gewenste auto beschikbaar is. Wij garanderen alleen een huurklasse, geen merk en type, maar proberen dit wel te verzorgen.

Wat gebeurd er als ik een bekeuring heb gekregen
- De bekeuring of beschikking wordt in 1e instantie naar ons gestuurd. In veel gevallen sturen wij een bezwaarschrift met de gegevens van de huurder/bestuurders, waarna het CJIB de beschikking naar die persoon stuurt. U krijgt van ons een factuur van € 9,50 administratiekosten. In de overige gevallen wordt het boetebedrag aan u doorbelast met een verhoging van € 9,50 administratiekosten. Let op dat u alleen het factuurbedrag aan ons betaald.

Ik ben 18 jaar en heb net mijn rijbewijs. Kan ik dan een auto huren
- Huurders/bestuurders jonger dan 21 jaar kunnen alleen personenauto's in de categorie A en bestelwagens in de categorie K, L en M huren. Bovendien worden bij huurders/bestuurders jonger dan 24 jaar de eigen risico bedragen verdubbeld (Zie ook Verlaging eigen risico).

Ik heb per ongeluk verkeerde brandstof getankt. Hoe nu verder
- Allereerst is het de bedoeling absoluut niet te gaan rijden om motorschade te voorkomen. Uiteraard wordt u door ons geholpen, echter alle kosten die hier uit voortkomen worden aan u doorberekend, omdat dit niet onder een extra verzekering valt.

Moet ik de auto schoon inleveren en worden er anders schoonmaakkosten berekend
- De auto mag uiteraard schoon worden ingeleverd, maar dit hoeft niet. Wel worden schoonmaakkosten in rekening gebracht als de auto meer vies is dan bij normaal en redelijk gebruik verwacht mag worden.

Kan de huurperiode worden verlengd of ingekort
- Dat kan na overleg. In sommige gevallen kan het langer huren van een specifieke auto lastig worden, maar we zoeken dan uiteraard naar een passende oplossing. Bij langer huren moet u wel borg komen bijbetalen op de vestiging. Levert u de auto eerder in dan betaald u uitsluitend voor de gehuurde dagen met bijbehorend tarief, mits dit niet meer dan een week afwijkt van het aantal gereserveerde dagen.

Heeft u een vraag die hier niet bij staat vul dan het contactformulier in


Appen achter het stuur Europese verkeersregels app Huurmij rent voor Xenia (UPDATE) Wat weet u over bijtelling? Gave set van 12 dinokinkkers Particuliere en zakelijke shortlease Wintersportactie personenbussen Zwemmen in de Amsterdamse grachten voor ALS Een auto in het buitenland huren 1000e Beoordeling binnen op klantenvertellen.nl Nieuwe vestiging Hoofddorp Shortlease acties deze maand INQAR bij RTL7 Mobiel Schade Melden Studentenkorting In- en uitgifte vanaf heden volledig digitaal Verhuizing Leiden Mont Ventoux op in strijd tegen kanker Verplichte alcoholtest in Frankrijk Proefabonnement Deeltijd Auto Terugstorten van de borg 10% korting LUMC / Universiteit Leiden / Stad Leiden

   Wat te doen bij pech / schade

Pech
Bel tijdens kantooruren:    071 - 5 820 820
U wordt buiten kantooruren geholpen door een medewerker van Taxi Centrale Wielkens. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar. Wij zullen dan per direct contact met u opnemen om te zorgen dat u zo snel mogelijk weer op weg bent.

U kunt ook direct contact opnemen met de alarmcentrale van het betreffende merk. U vindt dit nummer in het instructie- of onderhoudsboekje in het dashboard.

Indien u strandt als gevolg van het tanken van foutieve brandstof is de huurder/bestuurder aansprakelijk voor alle kosten die hieruit voortvloeien.

Schade, diefstal of vermissing

Bij een aanrijding, schade, diefstal of vermissing bent u verplicht een schade-aangifteformulier in te vullen.